"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi) segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
- Surah Ali Imran (200) -

Friday, March 03, 2006,5:30 PM
Buat aper nak Demo?

3 Mac 2006 (Jumaat) 6pm...

Al-kisah bebudak opis masih dok ngomong-ngomong hal demo. Opps...bagi yg baru nak tau...petang tadi kira2 lepas solat Jumaat pelbagai lapisan rakyat disertai oleh parti pembangkang dan NGO-NGO yang perihatin bekumpul reramai depan KLCC bagi membantah kenaikan harga minyak sebanyak RM0.30 seliter baru-baru ini.

Khabarnya lebih seribu...ada yang kata sekitar 2,000 jer...hmmm...bagi den hanya 20 orang jerrr!

Rasanya lepas ni...tak payahlah kita nak bebuat-buat demo...arak-arak sampai ader yang nak pitam...tecabut siku dan lutut...semuanya penat dan mengecewakan ajer!

Apa taknya...kita penat2 buat untuk depa...ramai yang tak mai. Buat dono jerrr....pulak tu ader yang habaq...kalau demo pun apa bole buat. Apakah harga akan turun? Apakah kerajaan sekarang akan tersungkur? Apakah pasaran minyak dunia akan meredum? Apakah menteri terbabit akan letak jawatan? Apakah kerajaan akan bayar pampasan / rebet bagi setiap keluarga?

Hmmm...hampeh! Orang Malaysia alias Melayu...Islam celup...memang gitu! Agaknya dah selalu makan McD, KFC, hatta Domino...sampai bebiru mata depa...tu yang sampai lani...tak sedau2 harga minyak dok makin naik, orang makin terhimpit!


 
posted by Khaleel
Permalink ยค


3 Comments:


  • At 9:53 PM, Anonymous Anonymous

    Jalan Telawi lawan PAS ari Selasa.

    Ada debat pasal isu hina Nabi pd ari selasa depan, 7 Mac, jam 8 malam kat Crystal Crown, PJ. Hah, sekarang dua 'kubu' dan bertemu: PAS, Hanipa Maidin, lawan Hasmi Hashim daripada Parti Jalan Telawi... tinggal Umno jer yang tak pasti. Takut ker? Pemuda Keadilan pengecut gak ker? Aku nak gi tgk, kalau-kalau pemuda Pas kalah dengan bebudak Jalan Telawi, boleh tepuk tengan ramai-ramai. Hehehe... Aku baca kat: sariberita.blogspot.com

    Sputnikartini

     
  • At 12:44 PM, Anonymous Anonymous

    kalau ramai demo tak de orang tengok tak de makne jugak kot..biarlah sikit yang demo ramai yang tengok..baru lah message tersebar...tak gitu??

     
  • At 6:30 PM, Anonymous Anonymous

    SAPA CAKAP tengok-tengok...cakap tengok tengok tau...nanti orang minyak cekop baru tau...!