"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi) segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
- Surah Ali Imran (200) -

Thursday, February 09, 2006,7:54 AM
Bila kita kenal CINTA?

sekuntum mawar merah sebuah puisi....
...untuk gadis pilihan....

Bila agaknya kita mula mengenal mengenai soal hati dan perasaan? Oppsss.... ini bukan ciriter sal Cinta pada Allah dan Rasul. Ini ciriter sal cinta-cinta....jiwang-jiwang...yang kita pernah, sedang dan mungkin akan alami.

...bila kukenang kurenung gambar wajahmu....
Yelaa...sepanjang hidup kiter tak kiralah...kalau anda yang dok baca ni baru umur 10 tahun...13...18...21...25...32...40...55...atau pangkat atuk 90 tahun.

...hadiran ombak membelai pantai....
...tiada terputusnya percintaan itu...

Tapi yang pasti...akan ader satu jangka usia yang mendetikkan hati sanubari anda dan kengkawan semua tentang fenomena cinta pandang pertama...

...kerana kau ku masih di sini....
...kerana kau ku bisa menangis...

Ada member yang tanya....apa dia tu cinta pandang pertama? Macamana yerrr nak jawab. Kiter punya jawapan kat dia senang jerrr....kalau hang pandang seseorang tiba-tiba rasa syok giler (dengan izin)....sampai tak bole nak buat aper...asyik dok teringat jer....hati rasa berdebar....tangan gatal nak call...sms...emel...chit chat...or sampai termimpi2....hahhhhh...itulah dia!

...hingga akhir nanti...
...kaulah idaman hati...
Member tadi yang dok tanya tersengih...yela tu...hari tu den....maka bersenandungla kawan tu tentang cinta pandang pertamanya.

...segala rasa sayang....
...segala rasa cinta...
...hanya untukmu...

So bagi rerakan semua...amacam? Bila dan bagaimana yek? Jom kiter perang reramai kat sini.

...andainya kau pergi dulu sebelumku...
...ku menantimu di pintu syurga...

Errr..kat opis tu..jangan lerrr sesegan nak kongsi....kita human kan....kongsila sikit ilmu tu....sebab kat luar sini ramai yang masih kering pengalaman!
 
posted by Khaleel
Permalink ยค


0 Comments: