"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi) segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
- Surah Ali Imran (200) -

Thursday, May 11, 2006,11:15 AM
Denyut diri masih bernadi!

11 MEI 2006 (Khamis) 11.15 pagi,

maafla kengkawan semua. agak lama diri ini tak update. ntah kenapa tetiba, hilang deria dan rasa dihujung jejari ni. kepala lak, hilang suisnya. mata berpinau. hidung mula ilang kekembangannya. manakala nafas diri makin menyempit.

semalam (10 mei), sahabat si Haris tegur, "lama dah tak update." Diri hanya mampu tersenyum kelat. mujur ada yang menegur.

gitulah. sekejap kita ke atas. ada kalanya berdegup tersungkur, cam nangka busuk. lebih malang, kalau jenis sungkur yang dah tak boleh tolong punya. kalau ada kawan yang baik, bole minta tolong. tapi kalau takde orang langsung, amacam? sapa nak tanggung? sendiri jatuh, sendiri mau ingat la!

 
posted by Khaleel
Permalink ยค


2 Comments:


  • At 12:09 AM, Blogger Sya

    At times kita dibawah, at times kita di atas.. Alhamdullilah kita masih bernafas di muka bumi ini.. segala yg dtg hanya dugaan.. like u said in my blog.. bagi debu

     
  • At 9:27 AM, Anonymous Anonymous

    salam,

    Melompat dari blog kak sya...

    salam kenal.