"Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi) segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan), dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan), dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah, supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan)."
- Surah Ali Imran (200) -

Saturday, March 25, 2006,8:32 PM
Misi ke MRSM Lenggong!
25 MAC 2006 (Sabtu), 8.35pm...

Siang tadi gi sekolah adik Nu'man...ada acara sukaneka..adik menang 'pingat istimewa'. Lepas tu balik rumah sibuk kemas...untuk kakak ira.
(Amboi kakak...ni nak ke asrama ker atau...???)
Al-kisah, akhirnya setelah sibuk dua minggu; semua beg, barang2 dah packing siap. Entah macam-macam dalam beg dia. Dari sejadah sampai ke ikan sadin!

Gitulah, maklumlah inilah kali pertama nak merasa sebagai parents yang anaknya ke asrama. Bukan dekat lak tu...jauh juga.

Esok pagi kami semua akan berangkat sebelum subuh...5.00 pagi. Target pertama subuh di Rawang atau Sg Buloh. Lepas tu baru mulakan misi tinjauan di sekitar Kuala Kangsar sehingga Lenggong.


(Adik Nu'man ngan roti specialnya masa sukaneka)


Strategis perang kata, kalau nak serang tempat baru...kita kena tinjau buat misi risikan. Kena tahu off hand maklumat dan on hand punya maklumat dan paling bagus masuk sendiri dalam kawasan dan survey sebelum serang kawasan tersebut.

Maka, sebagaimana strategi militari, maka kami pun merancang sebegitu. Cuma strategi awal nak pegi sehari awal terpaksa kensel...sebab soal planing yang lari kerana ada 'pegawai atasan' yang kena masuk sukaneka!

Apa-apa hal kita jumpa dalam post berikutnya setelah misi selesai di Lenggong!

 
posted by Khaleel
Permalink ยค


1 Comments: